Main Article Content

Authors

The article presents the results of the research project “Intercultural Pedagogies and University”, with special emphasis on the field work that collects the voices and views of ethnic students and graduates of the Universidad Pedagógica Nacional (National Pedagogical University). Their identity reflections, their experiences both at the University and in the city, the processes of discrimination and resistance experienced, and finally, the contributions to intercultural pedagogies, are taken into account.

Angie Linda Benavides Cortés

Profesora adscrita al Departamen-to de Posgrados en la Universidad Pedagógica Nacional, Bogotá (Co-lombia), donde integra el grupo de investigación Equidad y diversidad en educación. Magíster en Educación de la Universidad Pedagógica Nacional; licenciada en Psicología y Pedagogía.

Carolina García Ramírez

Profesora adscrita al Departamento de Lenguas en la Universidad Pedagógica Nacional, Bogotá (Colombia), donde integra el grupo de investigación Equidad y diversidad en educación. Doctoranda en Educación de la Universidad de La Salle (Costa Rica); magíster en Educación y Lingüista.

Benavides Cortés, A. L., & García Ramírez, C. (2023). Intercultural Pedagogies: Voices and Ethnic Views at the Universidad Pedagógica Nacional. Nómadas, (56). https://doi.org/10.30578/nomadas.n56a13

Downloads

Download data is not yet available.

Similar Articles

<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.