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This research studies the existing challenge when constructing subjects for community economy. Through contributions from critical studies of work and feminist theories of subjectivity, the study turns to the biographical method to analyze the subjective work trajectories of activists of the Women’s School of Madrid, based on three milestones: illusion, shock and awakening. In the strenuous transit of salaried workers to cooperatives, the community economy emerges as a reflexive scenario to re-create and collectively sustain ethical practices that promise a better life.

Juliana Flórez Flórez, Pontificia Universidad Javeriana

Investigadora-Profesora Asociada del Instituto de Estudios Sociales y Culturales Pensar de la Pontificia Universidad Javeriana (PUJ), Bogotá (Colombia). Doctora en Psicología social de la Universidad Autónoma de Barcelona. E-mail: florez.maria@javeriana.edu.co

Mónica Rámon, Pontificia Universidad Javeriana

Asistente de investigación para este proyecto en el Instituto Pensar de la PUJ, Bogotá (Colombia). Psicóloga y estudiante de Sociología en la misma universidad. E-mail: monicararo29@gmail.com

Angélica Gómez, Escuela de Altos Estudios de Ciencias Sociales de París

Investigadora independiente (Pasto, Colombia). Doctora en Ciencias de la Sociedad de la Escuela de Altos Estudios de Ciencias Sociales de París; Magíster en Estudios de Género, Psicóloga. E-mail: pepeangegrillo@gmail.com

Flórez Flórez, J., Rámon, M., & Gómez, A. (2018). Subjective work trajectories and community economy in the Women’s School of Madrid (Colombia). Nómadas, (48), 83–99. https://doi.org/10.30578/nomadas.n48a5

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